אפקט הסופה • מחיר הסלט יתייקר?

דוד קורצווייל No Comments on אפקט הסופה • מחיר הסלט יתייקר?
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הסופה הגדולה מתקרבת במהירות לכיס של כולנו. על פי דיווח ב'ממון'  ק"ג קישואים משליש את מחירו ל-15 ש"ח, 'מחיר ק"ג מלפפונים יעמוד על 10 ש"ח, ק"ג יעלה עגבניות ל-8.5 שקלים ומחיר ק"ג כרוב לבן יעמוד על 6 שקלים.

על מנת להתגבר על המחסור הקיים והצפוי בירקות טריים ולמנוע זינוק במחיריהם בעקבות הסופה, משרד החקלאות נתן אישור לייבא ללא מכס מלפפונים מירדן ובימים הקרובים צפויים להינתן אישורים ליבוא עגבניות וקישואים בהתאם להתפתחויות.

במשרד החקלאות מצהירים כי הם ימשיכו בתיאום הפעולות מול ארגוני החקלאים לטיפול בבעיות שיתעוררו בקרב החקלאים בשיתוף הקרן לנזקי הטבע, הזרוע הביצועית של משרד החקלאות ופיתוח הכפר לנושא זה.

במחיר הפרות לא צפוי שינוי. לדברי איציק כהן, מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות, אין סיבה לעליית מחירי פירות בעקבות הסערה. תפוחים, ענבי מאכל, אגסים, אפרסמונים וזנים נוספים נקטפו בקיץ ומשווקים מקירור. החקלאים כבר קיבלו את התמורה עבור הפירות וכל עלייה במחירם היא משחק של גורמים בשרשרת השיווק כדי להרוויח מהסערה ללא כל הצדקה. הבננות הן הפרי היחיד שאינו משווק מקירור, אך האזורים בהם נמצאים המטעים, שהם בגובה נמוך לאורך החוף או בעמק הירדן, לא נפגעו ממזג האוויר. גם מחיר פירות ההדר לא אמור להיות מושפע ממזג האויר.



0 תגובות